27 Sep 2012

Dialog Ibu & Pa'e Part I ^_^

AssALaM....

Sudah beberapa hari tak update entry kan...hehe...
Bukan apa, selalu penat bila balik kerja... letih & lesu....huhu... bila balik rumah, baru mau masak... kemas rumah..... huh! mmg betul2 mencabar....hehe...(padahal wanita lain pun sama jg macam aku kan!) hihi....... bekerja jg :)
Mo cerita pasAL c budak tumpis ni..... 2 tiga hari ni asyik bercAkap benda yg sama jak....  buat aku tertawa & senyum sllu..... hilang bosan bila layan dia berCakap....ada jak yg di bual kan.......

tgk tu...suka sgt buat gaya begitu...kasi besar mata kunun...:)

Dialog lucu (dgn nada pelat nya) :) ;

Pa'e : "Ibu, nti Pa' boccal (besar) Pa'e belikan ibu kepci (KFC) ya....:)
Ibu  : "Pa'e ada duit kah nak"? hehe.....
Pa'e : "Nti Pa'e boccal Pa'e gaji, Pa'e belikan lah ibu ama baba kepci, toya (soya)...
Ibu   : Iya lah....ibu tunggu Pa'e besar ya....hehe...

** semalam Pa'e ckp plak ; "Nti Pa'e gaji, Pa'e belikan ibu beg ya"...........................

(Baba yg dengar terus pandang Ibu)....:)

Ya Allah.....anakku....! :)
(Dlm hati; kdg tertanya2.... Pa'e paham kah apa yg dia Ucap kan tu ya??....ndukkk....anak Ku bah, kdg2 bila dengar dia berCkp...terkedu juga....terharu pun ada!.....huhu)................mcm org dewasa bah berckp...

senyuM.....
Alhamdulillah.... TQ Allah atas kurniaan-MU ini..... penghibur hati ibu & baba....

WassalaM ^_^

24 Sep 2012

..Tuntutan Tugas..

Assalamualaikum...

Good Morning..... Mulakan hari dgn SenYuman...:)
ermmm... pagi ni bergerak awal dr rumah... 6:30am dah gerak dari rumah...hehe..........kesian Pa'e....kena angkat dari Katil bawa masuk kereta....siap nangis2 lagi tanda masih mau tidur... ndukk....sabar lah wahai anak ku....ini lah kehidupan kita.... semOga besar nanti awak akan jadi anak yg memahami tugas ibu & baba mu.....:)
gaya yg selalu buat ku tersenyum :)

Sekarang ni pun Pa'e sdh pandai, klu tanya mana ibu @ baba? Pa'e akan cakap "baba keja, cari duit buat Pa'e....hehe...paling lucu ada ayat tambahan di belakang nya..." cari duit utk beli battery kapal terbang Pa'e.........hihi.... itu lah anak kesayangan ibu & baba.............. telatahmu selalu buat ibu tertawa & tersenyum :)

ada2 jak gayanya :)

c mata boccal....:)
Anak----> AnugeraH terINDAH........

Wassalam................

22 Sep 2012

HUJAN ^_^

Ass-saLam :)

Sudah 2@3 malam kebelakangan ni hujan turun...ermmm sejuk!... lebat plak tu...huhu...
Tapi my little Pa'e ni takut plak klu dengar bunyi hujan yang terlalu deraS.... ermm... ini lah anak lelaki ku...kadang2 pandai takut dengan tiba2....heehehe... tgh baring2 dia boleh datang peluk kita n cakap " ibu Pa'e tatut"....hehe.... duduk lah bawah ketiak ibu jawap nya smpi hujan berhenti ......Sebenarnya ibunya ni pun takut klu dengar bunyi guruh dan petir yang berdentum..... mcm fobia plak tau......hehe....
Klu zaman kanak2 dulu, suka sangat mandi hujan bersama teman2 sepermainan... mana lah korang semua skrg ni??? rinduuu nya pada zaman kanak2 dahulu
Hujan ni buat orang tidur nyenyak....betul kan???? rasanya mesti semua setuju dgn statement ni kan :).....
teringat zaman kanak2 dulu sllu sgt main hujan :)

Sejuk air mengalir di bumi....

Hujan juga adalah satu rahmat....ALhamdulillah...... bila tiba2 hujan turun ditengah2 cuaca yg panas tak kira siang atau malam...........  ....Di Negara2 Padang Pasir sana, Hujan amat lah dinanti2kan...... bersyukur lah kita semua.......................

WassALAm........^_^


21 Sep 2012

**Mengapa Hawa Tercipta Saat Adam Tertidur**


Dikatakan bahawa seorang lelaki jika kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya.
Seandainya Hawa diciptakan dari Adam ‘alaihissalam saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia akan membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa.
Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, dia melihat kematian ada dihadapannya, akan tetapi semakin bertambah sayang dan cintanya kepada anak yang dilahirkannya, bahkan dia akan menebusnya dengan kehidupannya.


Indahnya kejadian Hawa....

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu (jantung, hati nurani).
Oleh kerana itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Oleh karena itu Hawa diciptakan dari tempat yang nantinya akan berinteraksi dengannya. Sementara Adam diciptakan dari tanah, kerana dia akan berinteraksi dengan tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu.
Adapun seorang wanita, maka akan berinteraksi dengan perasaan, dengan hati. Dia akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang isteri yang penurut.

penyayang, pengasih...

Kedokteran modern telah menetapkan bahawa seandainya bukan kerana tulang rusuk tersebut pastilah pukulan yang paling ringan yang diberikan kepada jantung akan menyebabkannya rosak dan menuju kepada kematian. Maka Allah menciptakan tulang rusuk tersebut untuk menjaga qalbu. Kemudian Dia menjadikannya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Oleh kerana itu, wajib bagi Hawa untuk berbangga kerana dia diciptakan dari tulang rusuk yang bengkok!!

Bersyukur lah kerana bergelar wanita...

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, sebagaimana yang dikabarkan oleh Nabi saw, jika seorang laki-laki berusaha meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.
Yang dimaksud dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.
Maka wahai Adam, janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu.
Kredit to : penpatah.blogspot.com.

VerSi MerdeKaRaya 2012^_^

Hi................

CeriTa verSI Raya 2012 belum habis lg....hehe....(eh! asyik2 cerita raya, cerita lain mana dah??)...:p
Baru2 ni (15/09/2012) HospiTal Lahad Datu ada Majlis MerdeKaRaya....ala2 sambutan Raya sekaligus sambut Merdeka....hehe.... Majlis ni diadakan Malam...so, amat lah meriah.......setiap Unit wajip menyediakan satu menu utama utk dijamah oleh para tetamu yg datang......
Dan Menu istemewa dr unit IT ialah Mee Kari........siap diberi nama "Mee Kari Penawar Kasih"...hehe...unik Kan???? ngam lah juga dgn nama gerai kmi "Muara Qaseh"....................cewahhh....... 
Pelbagai acaRa juga diadakan seperti Cabutan bertuah, pertandinGAN lagu2 raya dll..........................
                       Gerai2 yg ada juga dipertandingkaN....sedikit kecewa kerana gerai IT tak menang, tapi reda jak lah....coz mybe gerai2 lain tu lg layak kan.........adat bertanding bah.....ada menang, ada Kalah!....
Tapi kami tetap semangat!!...hehe...
Layan pic2 kmi di bawah ni ya.............
layan tetamu  smpi tak menang tgn...:)

before- proses menyiapkan batu2 tiruan...

bertungkus-lumus menyiapkan perahu...:)

proses menyiapkan hiasan...

Atap Minangkabau-  by Mell

Hasil nya; canTik kan?? hehe

proses menyiapkan atap..by Malikh jr

makan jgn tak makan..:)

gerai_labour room- pemenang ke-2

Datuk Salleh Kalbi melawat...

2 hero pujaan..hehe

Gerai MRD, Hasil, Operator, dll- No 3

Mell & daku

sempat lg....peace with mama Rina :)

Pa'e udah boying...;p

Org kuat IT_pakcik Salim :p

edit-edit...

Nahh!! kambing golek...hoho

Tukang Gambar-sweet couple....:)

nyum2....tapi tak sempat mo merasa :(

Kek-10kg sponsor by Multibake....


AcaRa malam tu berakhir sekitar jam 12:40am lah jugak....penat...mmg penat...tapi takpa coz kami enjoy....bukan selalu pun......best...memang best...Moga2 tahun depan kita berjumpa lg di majlis seperti ini.... 
Adiosssssss................SALAM MERDEKARAYA dr Warga Hospital Lahad Datu.......................^_^

20 Sep 2012

..CeriTera Hari Raya 2012..

AssalaM...

Lama nya tak update entry.... hoho...punya Lah malaS kan..kan...hehe...
Kali ni mo cerita pasal Raya baru2 ni... dah sebulan kan Syawal.... so, raya Tahun ni sdh berakhir... InsyaAllah kita jumpa lg di Raya akan datanG...:)
Raya kmi sekeluarga tahun ini amat lah sederhana... tidak lah beraya sakan... huuhu............

SyawaL 2012 ni Cuti raya 2 hari jak (tak termaSUk hari yg mmg Cuti)....paham kah tu?? i pun dok pehe...haha...apa2 jer lah..... biasa lah raya2 mengunjungi sanak-saudara, berjumpa kawan2 lama...ala2 jejak kasih kunun...hehe... Makan pun boleh tahan...haha.. membondeng kan diri ..............
Adalah beberapa piC raya kami ni (beberapa kah ya?? mcm banyak plak sbnrnya...hehe.......

kami di pagi raya..:)

with hero Malaya..

Family terchenta...

meragam...

daughter of Latif

3 adik -beradik
cinta hati :)

2 hero Malaya

Tomyam....raya ke-2

main2 bunga api..


Pa'e with Pakcik Amin Greebo..

mak & sis

us
mee rebus-raya ke-4

Bonda Tersyg

3 SeKawan...lamanya ndak jumpa...
beraya sampai jam 12:00am....hihi


edit by me :)

Walaupun sdh terleWat...kmi sekeluarga ingin memohon maaf andai ada kesilapan kami yg tersurat mahu pun tersirat...seSungguhnya kita semua hanya lah hambaNYA yg lemah...tidak lepas dr kesiLapan... :)
0-0 ya!.....

WassalaM^_^




BuDak TumPis ^_^

Hi you all........

Pekabar semua di bulan Ramadhan yg mulia ini??? ermm lama tak update kan...hehe... biasa lah penyakit "malas" dtg & di tambah plak dgn kesibukan kerja sejak akhir2 ini...hehe........ Bulan puasa ni sunyi jer...coz my luv Pa'e ada di Tawau with neneknya... (ndak da org jaga, coz penjaga dia nak berniaga di bulan puasa ni....)......so, i berdua jak lah with hubby.... ermm boring juga kdg2 coz selalu nya ada suara anak dok jerit2 or nyanyi2...hehe...Pa'e suka nyanyi tau...haha... tak tau bakat dr siapa...menyanyi je keja nya klu ada kt rumah tu...hehe...hanya dia yg paham seni kata lagu dia.............haha :p...layan 2 pic c budak tumpis ni....:)


Gaya c hero..haha

kena ada mood baru boleh snap pic....

***Sebenar nya lama sdh buat draf ni... tapi tak publish pun... so, hari ni baru terasa mo publish...huhu..